logo111(1)

درمان طبیعی سرفه و گلودرد

درمان طبیعی سرفه و گلودرد

سرفه و گلودرد یکی از علائم بسیار شایع بیماری های مختلف ویروسی اعم از آنفولانزا، سرماخوردگی، کرونا و حتی بیماری های آسم و حساسیت های فصلی است که همگی ما حداقل چندبار آن را به صورت جدی تجربه کردیم.سرفه و گلودرد تجربه بسیار ناخوشایندی است اما جزئی از سیستم دفاعی بدن در مقابل بیماری ها است. سرفه انواع بسیار مختلفی همچون سرفه خشک، سرفه خلط دار، سرفه همراه تب و … دارد اما وجه مشترک همه این ها درد و نگرانی بیمار است که در این روزها که کرونا شایع شده است کمی نگرانی بیشتری دارد. در درمان سرفه های ویروسی از آن جایی که آنتی بیوتیک ها تاثیر آن چنانی ندارند استفاده از روش های طبیعی و مکمل تنها راه درمان شناخته شده است که علاوه بر ساده بودن تاثیر بسیار بالایی دارد.

درمان عسل طبیعی سرفه و گلودرد

شاید باور آن کمی سخت باشد اما تحقیقات علمی متعدد مشخص کرده است که عسل طبیعی در درمان سرفه و گلودرد به مراتب اثر بیشتری نسبت به داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک های مرسوم دارد. استفاده از عسل در درمان سرفه به هزاران سال پیش در طب سنتی یونان و چین باز می گردد و تاثیر بسیار خوب عسل در درمان سرفه باعث شده است که استفاده از عسل در نسخه های پزشکان نیز ورود پیدا کند و در کشورهای اروپایی استفاده از عسل در درمان سرفه در نسخه های پزشکی مرسوم است.

درمان با عسل طبیعی سرفه و گلودرد

مصرف دو قاشق چای خوری عسل به صورت ناشتا در صبح زود و شب قبل از خواب به نحوی که جذب زبانی صورت بگیرد و به خوبی با بزاق دهان مخلوط شود تاثیر بالایی در درمان سرفه های خشک دارد. استفاده از آب عسل و آب لیمو و عسل و قرقره کردن نیز انتخاب های خوبی برای درمان سرفه است. در بین عسل های مختلف عسل اوکالیپتوس و عسل آویشن تاثیربالایی در درمان سرفه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینکه برایمان نظر خودتان را درج کردید ممنونیم. لطفا توجه کنید نظراتی که مخالف قوانین هستند، حذف خواد شد.

دنبال چه چیزی میگردید ؟!
جستجو کردن