logo111(1)

درمان سرماخوردگی با عسل

درمان سرماخوردگی با عسل

سرماخوردگی یک بیماری عفونی ویروسی است که با شروع فصل سرد در پاییز و زمستان بسیار شایع می شود. با سرد شدن هوا سرماخوردگی نیز بین کودکان و بزرگسالان شیوع پیدا می کند. سرماخوردگی علائم متنوعی دارد که گاها می تواند با آنفولانزا و کرونا مشابه باشد اما علائمی همچون گرفتگی بینی، سرفه، گلودرد، بی حالی، خستگی، بیتابی، بی اشتهایی، گاها ریزش اشک و التهاب از علائم عمده آن است.

درمان سرما خوردگی با عسل

همانطور که می دانید کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر دچار سرماخوردگی می شوند بنابراین قبل از آمدن فصل سرما و ابتلا به سرماخوردگی داشتن یک برنامه غذایی سالم در جهت تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم است. در بیماری های واگیردار ویروسی همچون آنفولانزا، سرماخوردگی و حتی کرونا رعایت کردن بهداشت فردی در جلوگیری از انتقال بیماری اهمیت دارد در نتیجه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در جهت جلوگیری از تکثیر ویروس و انتقال بیماری بسیار ضروری است.

در کنار رعایت بهداشت فردی و اجتماعی استفاده از مواد غذایی سالم و طبیعی و غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها که بتواند علاوه بر تامین انرژی روزانه سیستم ایمنی بدن شما رو تقویت نماید حائز اهمیت است. مصرف آب میوه ها و سبزیجات تازه می تواند بدن شما را در مقابل عفونت های ویروسی ایمن نگه دارد و سطح ایمنی بدن شما را ارتقا دهد.

در بین مواد غذایی سالم و طبیعی مصرف محصولات مختلف زنبورعسل به ویژه عسل طبیعی و بره موم از دیرباز جهت ارتقا سیستم ایمنی و کاهش بیماری های ویروسی مورد تایید اطبا سنتی و پزشکان قرار گرفته است. عسل طبیعی یک آنتی بیوتیک سالم و طبیعی است که سرشار از آنتی اکسیدان ها است و داشتن مقادیر قابل توجهی از ویتامین ها به ویژه ویتامین سی و ویتامین گروه B باعث شده که عسل در پیشگیری و درمان بیماری های ویروسی بسیار خوب عمل نماید.

درمان سرماخوردگی با عسل

چند پیشنهاد سالم و طبیعی جهت تقویت سیستم ایمنی ویژه بیماری های ویروسی:

یک لیوان آب پرتقال طبیعی + یک قاشق عسل طبیعی + 5 قطره عصاره آبی بره موم

یک لیوان آب ولرم + یک قاشق عسل طبیعی + آب لیموترش تازه (نصف عدد) + یک ورق رنجبیل تازه

در بین عسل های مختلف عسل چهل گیاه کوهستان و عسل آویشن و عسلک ترنجبین بهترین انتخاب برای تهیه معجون های طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینکه برایمان نظر خودتان را درج کردید ممنونیم. لطفا توجه کنید نظراتی که مخالف قوانین هستند، حذف خواد شد.

دنبال چه چیزی میگردید ؟!
جستجو کردن