logo111(1)

تفاوت عسل طبیعی با سایر شیرین کننده ها

تفاوت عسل طبیعی با سایر شیرین کننده ها

تفاوت عسل طبیعی با سایر شیرین کننده هایی اعم از قند و شکر

تا همین چند صدسال پیش که هنوز تولید قند و شکر از چغندرقند و نیشکر کشف نشده بود؛ عسل یکی از محبوب ترین شیرین کننده هایی بود که مورد استفاده بشر قرار می گرفت و استفاده از عسل به عنوان یک ماده شیرین کننده با خواص دارویی و درمانی فراوان در بیشتر کشورها مرسوم بود به نحوی که در نسخه های طب سنتی و مراسم آئینی و مذهبی کاربرد داشت و اگرچه تولید آن کم بود اما مصرف عسل همیشه مورد توجه بوده است.

قند و شکر یکی از شیرین کننده های مرسوم زندگی امروزه است که براساس نظر محققین و پزشکان بخشی از بیماری های امروز با مصرف بیش از اندازه قند و شکر مرتبط است.

قند یا شکر در واقع تشکیل شده از مولکول های خالص ساکارز است که از نیشکر وچقندرقند استحصال میشود و در پروسه تولید تمامی مواد موثره آن از جمله مواد معدنی و ویتامین ها حذف و تنها مولکول های ساکارز باقی می ماند.

تفاوت عسل طبیعی با سایر شیرین کننده هایی اعم از قند و شکر

در حالی که عسل یک ترکیب بسیار غنی از کربوهیدرات ها و مواد موثره بیشماری است. در عسل طبیعی بیش از 45 قند مختلف شناسایی شده که ترکیب و تنوع قندها باعث افزایش ارزش غذایی آن شده است. علاوه براین وجود ترکیبات موثره فراوانی اعم از مواد معدنی، ویتامین ها و ترکیبات پلی فنولی باعث شده که عسل علاوه بر یک شیرین کننده طبیعی دارای اثرات دارویی و درمانی متعددی از جمله خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی  بیوتیکی باشد.

با مصرف قند و شکر شما تنها کالری خالص دریافت می کنید که در بلند مدت می تواند مشکلاتی اعم از بیماری های کبد، دیابت و چاقی را به دنبال داشته باشد اما با مصرف عسل طیف وسیعی از ریزمغذی های ضروری بدن را دریافت می کنید که در پیشگیری از بیماری ها و ارتقا سلامت عمومی بدن شما موثر است.

عسل بیشتر از این که یک شیرین کننده باشد یک غذا – دارو است که ارزش دارویی آن بیشتر از ارزش غذایی آن است و مصرف مداوم و اصولی عسل های باکیفیت یکی از نیازهای زندگی امروزه یکایک ماست که به شدت در معرض بیماری های مختلف هستیم و عسل به عنوان یک شیرین کننده طبیعی می تواند در افزایش سیستم ایمنی بدن و تقویت قوای بدن موثر باشد.

تفاوت عسل با سایر شیرین کننده ها

تنوع قندهای طبیعی در عسل یکی از مزیت های بسیار ویژه عسل است که در کمتر ماده غذایی یافت میشود. قندهای ساده و زودهضمی همچون گلوکوز در تامین انرژی سریع و آنی سلول های بدن به ویژه مغز و اعصاب موثر است و قندهایی همچون فروکتوز بدون حضور انسولین وارد سلول هاشده و انرژی لازم را تامین می کنند. مهمتر از همه قندهای الیگوساکاریدها با اثر پری بیوتیکی مورد استفاده باکتری های مفید دستگاه گوارش قرار گرفته و به هضم بهتر غذا کمک می نماید.

مصرف اصولی و صحیح عسل های طبیعی در طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری های متعددی اعم مشکلات گوارشی، بیماری های قلب و عروق، دیابت، سرطان، آلزایمر و .. را کاهش می دهیم. عسل تنها یک ماده شیرین و قابل قیاس با قند و شکر نیست. شفابخشی عسل در کتب آسمانی مختلف تاکید شده و خواص دارویی و درمانی آن در طول هزاران سال به تایید پزشکان و اطبا رسیده است. عسل طبیعی و خالص را دست کم نگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینکه برایمان نظر خودتان را درج کردید ممنونیم. لطفا توجه کنید نظراتی که مخالف قوانین هستند، حذف خواد شد.

دنبال چه چیزی میگردید ؟!
جستجو کردن